X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

بهترین کارگاه گلدوزی کدام است؟

فهرست مقاله

دستگاه گلدوزی معمولاً شامل یک حلقه‌ است که یک گیره‌ی ثابت کننده در یک قسمت آن وجود دارد و پارچه به کمک قفل‌های تعبیه شده روی دستگاه محکم می‌شود. از مزایای کارگاه گلدوزی می‌توان به قابلیت تنظیم کشش پارچه، ثابت نگه داشتن پارچه، دسترسی راحت به تمام قسمت‌های پارچه و قابلیت چرخش آن برای دوخت راحت‌تر اشاره کرد. انتخاب دستگاه مناسب تاثیر بسزایی در نتیجه کار دارد، انواع مختلفی از کارگاه وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کارگاه گلدوزی آشنا کنیم.

انواع مدل‌های کارگاه گلدوزی

انواع جنس و مدل‌های مختلفی از نگهدارنده‌های پارچه برای گلدوزی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کارگاه چوبی
  • کارگاه فلزی
  • کارگاه قابل حمل
  • کارگاه برقی

کارگاه چوبی

این مدل ارزان‌قیمت‌ترین نوع و معمولاً ساخته شده از چوب است. بسیار سبک و برای افرادی که تازه کار گلدوزی را شروع کرده مناسب است، همچنین باعث درد در نواحی گردن و شانه نمی‌شود. میزان شکنندگی آن از دیگر مدل‌ها بالاتر و امکان آسیب دیدگی آن بر اثر مجاورت با آب و هوا بیشتر است.

کارگاه چوبی

کارگاه فلزی

محکم‌تر از نوع چوبی بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. پس از تثبیت محکم‌تر از مدل چوبی و امکان آسیب رسیدن به گلدوزی و پارچه پایین‌تر است. بر اثر مجاورت با آب آسیب می‌بیند اما از جنس چوبی دوام و مقاومت بالاتری دارد. برای افرادی که در این حرفه کمی پیشرفته‌تر هستند مناسب است.

کارگاه فلزی

کارگاه قابل حمل

مدل سبک و قابل حملی است که برای جابه‌جایی راحت‌تر مناسب است. این مدل برای کسانی که وسایل گلدوزی خود را به طور مداوم جابجا می‌کنند گزینه بسیار مناسبی است.

کارگاه برقی

به صورت برقی و با موتور کار می‌کند و امکان کنترل سرعت چرخش آن وجود دارد. این مدل برای دوخت‌های در مقیاس بالا و اشکالی که از یک الگوی تکرارشونده پیروی می‌کنند بسیار مناسب است. انتخاب نوع مناسب بستگی به نیاز و بودجه دارد. مدل‌های حرفه‌ای‌تر معمولاً برای کارگاه‌ها مناسب‌تر هستند.

نحوه کار کردن با کارگاه گلدوزی

ابتدا کارگاه را در محل مناسب و با ارتفاع مورد نظرتان تنظیم کنید. سپس پارچه‌ای را که قصد گلدوزی روی آن را دارید بر روی چرخ قرار دهید. پارچه باید به گونه‌ای قرار گیرد که تا خوردگی نداشته باشد. برای این منظور و برای ثابت نگه داشتن پارچه از سنجاق‌های سر استفاده کنید. سنجاق‌ها را در فواصل مناسب بزنید تا کل پارچه کشیده و صاف شود. بعد از اطمینان از جای پارچه قفل دستگاه را ببندید.

حال با چرخاندن چرخ و جابجا کردن پارچه، قسمتی  که می‌خواهید روی آن گل بدوزید را در مقابل خود قرار دهید و کار گلدوزی را شروع کنید. با پایان کار هر بخش، پارچه را جابجا کرده و قسمت بعدی مورد نظرتان را زیر دست بگیرید.

بهترین کارگاه گلدوزی کدام است؟

نمی‌توان بهترین یا بدترین نوع برای این محصول در نظر گرفت زیرا انواع مختلف آن برای کاربری‌های متفاوت، مناسب است، اگر قصد خرید کارگاه گلدوزی را دارید، پس از آشنایی با انواع مختلف آن می‌توانید مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

بهترین کارگاه‌های گلدوزی را از کجا بخریم؟

نگهدارنده پارچه یا همان کارگاه برای گلدوزی از وبسایت دوزی گل، انتخاب مناسبی است زیرا محصولات با کیفیتی در این وبسایت موجود است. همچنین تنوع زیادی از انواع کارگاه‌های چوبی، فلزی، برقی و… با قیمت‌های مختلف در دوزی گل ارائه می‌شود که بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. به علاوه، امکان سفارش آنلاین وجود دارد و محصول را درب منزلتان تحویل می‌گیرید. در نهایت، محصول خریداری شده ضمانت بازگشت کالا را داراست، پس اگر از خرید راضی نبودید می‌توانید آن را تعویض کنید.

نکات مهم استفاده از کارگاه گلدوزی

استفاده درست از کارگاه گلدوزی مناسب از انتخاب کارگاه اهمیت بیشتری دارد. به همین منظور در ادامه نکات مهمی را برای استفاده مناسب از این محصولات خواهیم گفت.

  • پارچه گلدوزی را کاملاً صاف و بدون چین و چروک روی چرخ ببندید.
  • فاصله سنجاق‌ها را مناسب انتخاب کنید تا پارچه محکم باشد.
  • جهت چرخش چرخ را درست تنظیم کنید تا راحت‌تر دوخته شود.
  • هنگام کار از نور مناسب بهره بگیرید.
  • سعی کنید پشتتان صاف باشد و خم نشوید.
  • در صورت خستگی، استراحت کنید.
  • پس از اتمام کار، چرخ را تمیز و مرتب نگه دارید.
  • در صورت بروز مشکل در چرخ، سریعاً رفع عیب کنید.
برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.