X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ از 23 تا 27 اسفندماه فقط سفارشات تهران با اسنپ باکس ارسال خواهند شد، ارسال با پست در سال جدید اطلاع رسانی می شود }
بستن

آموزش دوخت کاست در گلدوزی برزیلی

فهرست مقاله

دوخت کاست از دوخت های اصلی در گلدوزی برزیلی است. این دوخت برای ایجاد انواع گل های مینیاتوری و زیبا کاربرد دارد. برای پیاده سازی دوخت کاست روی پارچه بهتر است حتما پارچه را در کارگاه قرار داده و از سوزن های بلند و قطورتر از سوزن خیاطی استفاده کنید. قبل از شروع به آموزش دوخت کاست در گلدوزی برزیلی بهتر است بدانید روش کار و دوخت کاست مانند بافتن کاموا با میل بافتنی است. با این تفاوت که برای بافتن با کاموا از دو میل اما برای انجام دوخت کاست تنها از یک میل استفاده می شود. انواع دوخت گلدوزی نیز وجود دارد که هر کدام می تواند کاربردی منحصر به فرد داشته باشد.

مراحل دوخت کاست در گلدوزی برزیلی

در ابتدا انتهای نخ را گره می زنیم و سوزن را از زیر پارچه به سمت بیرون می کشیم. سپس با در نظر گرفتن یک فاصله معین سوزن را در پارچه فرو می کنیم. در این مرحله مجدد فقط سر سوزن را از کنار همان نقطه اول خارج می کنیم. نباید سوزن را به طور کامل از پارچه خارج کنیم؛ باید انتهای سوزن در پارچه بماند.

مراحل دوخت کاست در گلدوزی برزیلی

برای ادامه مراحل به شرح زیر اقدام می کنیم:

توجه داشته باشید در هیچ یک از مراحل، سوزن از پارچه به اشتباه خارج نشود. در این مرحله نخ ها را مانند سر انداختن کاموا در میل کاموا، روی سوزن می اندازیم. برای انجام راحت تر این کار بهتر است با انگشتان دست چپ نوک سوزن را بالا بگیریم. البته مراقب باشید که تا پایان سر انداختن نخ به سوزن انتهای سوزن از پارچه خارج نشود. مراحل بعدی نیاز به تمرین و تکرار بسیاری دارند. پس انتظار نداشته باشید که در اولین کوک ها گلبرگ های دوخته شده، طرح زیبای اصلی خود را حفظ نمایند.

سر انداختن نخ ها برای ایجاد گلبرگ در دوخت کاست می تواند بین دوازده تا شصت گره داشته باشد. برای آغاز دوختن هر گل تعداد کوک های اول باید از دوازده کوک کمتر نباشد و هرچه به دوختن گلبرگ های بالایی می رسیم تعداد گره هایی که روی سوزن می اندازیم بیشتر خواهد شد. همچنین برای هرچه برجسته تر شدن گلبرگ می توانید، تعداد دفعاتی که نخ را به دور سوزن سر می اندازید را بیشتر کنید.

پس از به اتمام رسیدن دفعاتی که نخ را به دور سوزن سر می اندازیم، باید سوزن را به آرامی از پارچه بیرون بکشیم و به آرامی گره هایی که دور سوزن سر انداختیم به سمت نخ به عقب هول بدهیم و منظم کنیم. حال باید سر سوزن را دقیقا در همان نقطه اولی که سوزن را تا نیمه از پارچه خارج کرده بودیم، در پارچه فرو کنیم. در این حالت یک گلبرگ که حالت دایره ای دارد در پارچه شکل گرفته است. برای به اتمام رساندن دوخت گل به همین روش تا انتها ادامه می دهیم و رفته رفته تعداد گره هایی که دور سوزن سر می اندازیم را برای برجسته تر کردن گلبرگ ادامه می دهیم.

علاقه مندان به شرکت در دوره آموزش گلدوزی با دست می توانند در دوره جامع و آنلاین دوزی گل شرکت نمایند.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.