X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش گل برجسته گلدوزی

فهرست مقاله

به تصویر کشیدن زیبایی ها یک هنر است؛ چنان چه به هنر گلدوزی علاقه دارید، وقت آن رسیده است که این رویا را دنبال کنید و با تکه ای پارچه و چند نخ رنگی زیبایی خلق کنید و دنیا را با آثار خود زیباتر کنید. در این مقاله آموزش گل برجسته گلدوزی را با هم قدم به قدم پیش می رویم.

آموزش گلدوزی سه بعدی

گلدوزی ها معمولا به دو صورت ماشینی و دستی انجام می شوند اما معمولا گلدوزی گل برجسته با دست خیلی زیبا تر و بهتر است. برای کشیدن گل باید یک دایره روی پارچه بکشید و یک دایره کوچک تر وسط آن بکشید و پنج خط با فاصله های کوچک از سمت دایره کوچک به بزرگ بکشید.

در مرحله بعد یک نخ کم رنگ صورتی را با کمک سوزن از پارچه خارج کنید و نخ را چندین دور دور سوزن بپیچانید و سوزن را از نزدیک جای قبل وارد پارچه کنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا پر شود. نخ صورتی پر رنگ را وارد سوزن کرده و خط های شعاعی را دوخت ساده بزنید. سوزن را از کنار دایره کوچک بکشید و از روی نخ های اولی و زیر دومی رد کنید.

برای یادگیری گلدوزی های بیشتر، در کلاس های دوزی گل دوره آموزش پیشرفته گلدوزی شرکت کنید.

وسایل مورد نیاز برای شروع گلدوزی استامپ ورک

شما قبل از این که گلدوزی برجسته را آموزش ببینید باید بدانید که ابزار کارتان چیست و از چه نوع نخ و سوزنی می توانید در این کار استفاده کنید و بعد از آن با خیال راحت کار خود را شروع کنید.  معمولا ابزار گل دوزی برزیلی به راحتی در بازار پیدا می شوند و اصلا لازم نیست بابت پیدا نکردن این وسایل نگران باشید.

برای شروع گلدوزی برجسته که به آن سه بعدی و استامپ ورک هم گفته می شود، به لوازم زیر نیاز دارید:

  1. نخ ابریشم و یا کتان به شماره ۶ و ۹
  2. سوزن مناسب دو تا برزیلی با طول بلند و سوراخ بزرگ‌
  3. پارچه نخی، ساتن و مخمل
  4. کاربن
  5. قیچی
  6. خودکار
  7. کارگاه
  8. لایی چسب

شما برای یادگیری گلدوزی سه بعدی باید انواع دوخت پایه و تخصصی را بلد باشید تا بتوانید به خوبی کار را شروع کنید، دوخت شلال ساده، دوخت بخیه، دوخت دندون موشی و دوخت ساتن دوزی از انواع دوخت هایی هستند که می بایست در مورد آن ها اطلاعات لازم را داشته باشید.

آموزش گل برجسته و غنچه در گلدوزی

آموزش گل برجسته گلدوزی

آموزش گل برجسته در دوزی گل برای علاقه مندان به این هنر آماده شده است. لازم به ذکر است که گلدوزی به شکل برجسته یکی از زیبا ترین انواع دوخت بر روی پارچه است؛ شما می توانید گلدوزی برجسته را بر روی انواع مختلف پارچه برای انواع لباس، رو بالشتی،  رو تختی، کوسن و غیره انجام دهید. در گلدوزی برجسته معمولا از نخ های ضخیم استفاده می شود تا نتیجه کار را به خوبی نشان دهد. در آموزش گلدوزی انواع گل می توانید سایر آموزش های مربوط به گل های مختلف را مشاهده کنید.

آموزش گلدوزی غنچه

اگر مایل هستید روی پارچه خود غنچه بدوزید این مراحل را انجام دهید.

  1. برای ساقه گل باید روی شکل صلیب دوخت ساده بزنید.
  2. در این مرحله چند خط بالای ساقه بکشید.
  3. سوزن را از ابتدای خط خارج کنید و چند دور، دور سوزن بچرخانید و سوزن را وارد و مجدد از اول آن خارج کنید و همین کار را برای تمام خطوط غنچه انجام دهید تا یک غنچه عالی و بی نظیر داشته باشید.

نتیجه گیری

قطعا شما نیز در دروان کودکی آرزوی یادگیری گلدوزی را داشته اید؛ حواستان باشد که هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست و شما از همین امروز می توانید به دنبال رویای بچگی خود بروید و گلدوزی را به راحتی در دوزی گل یاد بگیرید و طرح های فوق العاده ای روی پارچه پیاده کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.