X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش گره فرانسوی در گلدوزی

فهرست مقاله

گلدوزی گره فرانسوی زیبایی منحصر به فرد و کاربرد های زیادی دارد. گلدوزی گره فرانسوی را برای انواع گل ها به صورت زیر آموزش خواهیم داد. در هنگام گلدوزی با گره های فرانسوی برای شروع دو عدد گره فرانسوی را به صورت موازی روی پارچه می دوزیم. سپس از دور این دو گره، سه گره، مانند یک مثلث از دور دو گره زده شده بر پارچه می دوزیم. گره فرانسوی به این صورت زده می شود که پس از بیرون آوردن سوزن از پارچه تا نیمه نخ را تقریبا پنج الی هشت دور، دور سوزن می پیچیم. پس از دوختن مثلث ذکر شده هر کدام از گره ها که نقش گلبرگ دارند را پشت به پشت هم دایره وار می دوزیم تا جایی که گلدوزی تکمیل شود.

آموزش گره فرانسوی گلدوزی

در مبحث آموزش دوخت گره فرانسوی در گلدوزی دوزی گل لازم است به این نکته اشاره کنیم که باید به نظم و مرتب بودن گره هایی که می زنید توجه کنید و مراقب باشید زمانی که سوزن را از پارچه بیرون می کشید، انتهای نخ گره نخورد. گره فرانسوی در گلدوزی را می توان روی انواع پارچه و چرم پیاده نمود. گره فرانسوی در گلدوزی شهرت و طرفداران زیادی دارد زیرا با این گره می توان طرح های بسیاری را روی انواع پارچه پیاده کرد.

گره فرانسوی در گلدوزی

گره فرانسوی در گلدوزی کاربرد های بسیاری دارد. از گره فرانسوی در دوخت انواع گل ها استفاده می شود. برای دوخت گل هایی چون گل رز، سنبل و غیره استفاده می شود. در انجام گره فرانسوی در گلدوزی باید تمرین و تکرار زیادی به خرج داد. گره فرانسوی پر از ظرافت است و برای قشنگ و تمیز تر در آمدن کار نیاز است تا با مهارت به گلدوزی پرداخت.

دوخت گره فرانسوی در گلدوزی

 

 

آموزس دوخت گره فرانسوی

برای دوخت گره فرانسوی در اندازه ها و طرح های مختلف می توانیم یک لوله را دور سوزن  قرار دهیم، تا به دوخت ها و در نهایت گلبرگ های برجسته تری منجر شود. برای زدن گره های فرانسوی تنها لازم است نخ را دور سوزن یا لوله سوزن بین پنج تا هشت دور بچرخانیم و سوزنی که تا نیمه در پارچه قرار دارد را به طور کامل از پارچه بیرون بکشیم. از گره فرانسوی می توان در طرح های ساده صاف، خطوط منحنی و دایره ای شکل استفاده کرد. هرچه شکل مورد نظر منحنی تر شود، بهتر است قطری که برای گره ها در نظر می گیریم بیشتر شود، تا زیبایی و برجستگی بیشتری از خود نشان دهد.

آموزش گره فرانسوی

برای انجام گره های فرانسوی می توانید از نخ های شش پره کتان یا ابریشمی استفاده کنید. استفاده از نخ ابریشمی باعث می شود که طرح دوخته شده براق تر دیده شود و جلوه زیباتری به طرح بدهد. برای انجام گره های فرانسوی لازم است از سوزن هفت سانتی متری استفاده کنید. در ضمن با توجه به ظرافت و حساسیت گره فرانسوی لازم است حتما پارچه را در کارگاه قرار داده و ثابت کنید. مطمئن باشید که کارگاه محکم به پارچه بسته شده است تا احیانا در هنگام گلدوزی با گره فرانسوی پارچه چروک و جمع نشود. چروک و جمع شدن پارچه باعث زشتی کار می شود.

برای یادگیری جامع گلدوزی، دوره آموزش کامل گلدوزی دوزی گل را از دست ندهید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.