X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش کار با کارگاه گلدوزی

فهرست مقاله

گلدوزی یکی از هنرهایی به شمار می‌آید که انجام آن در تمامی گروه‌های سنی صورت می‌گیرد و می‌توان با استفاده از این هنر جذاب، به خلق پارچه‌هایی تزیین شده و بسیار زیبا پرداخت که می‌توان از آن‌ها درجاهای مختلفی از قبیل رومیزی، روتختی، تزیین شال و روسری و همچنین پرده‌های خانه و یا محل کار استفاده کرد و جلوه خانه را چند برابر کرد.

یک وسیله مخصوص در رابطه با گلدوزی وجود دارد که سبب می‌شود طرح خود را با استفاده از آن بتوانید دقیق‌تر و تمیزتر پیاده سازی کنید و آن هم چیزی نیست جز کارگاه گلدوزی که توسط بسیاری از افرادی که گلدوزی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگاه گلدوزی یک مزیت عالی را دارا است و آن هم این است که پارچه با استفاده از آن فیکس می‌شود و در طول طراحی و گلدوزی جابجا نخواهد شد. در کل روش کار با کارگاه گلدوزی یک قلق دارد که نیاز است پیش از خرید و استفاده از آن شیوه نصب پارچه بر روی آن را بدانید.

در ادامه، کارشناسان ما در دوزی گل، شیوه استفاده صحیح از کارگاه گلدوزی را برای شما کاربران گرامی قرار داده اند تا بتوانید به آسان‌ترین شکل ممکن کار با کارگاه گلدوزی را یاد بگیرید و با بالاترین کیفیت، هنر گلدوزی را برای خود و یا کسب درآمد، آغاز کنید.

آموزش گلدوزی ساده روی کارگاه

برای کار با کارگاه گلدوزی می بایست مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

در اولین مرحله کار با کارگاه گلدوزی شما باید پیچ مخصوصی که در لایه دوم به‌عنوان حلقه بزرگ‌تر نیز شناخته می‌شود را تا انتها باز کرده تا دو قسمت کارگاه از یکدیگر جدا شوند.

مرحله دوم

پس از آن‌که پیچ کارگاه گلدوزی باز شد و توانستید هر دو دایره را از یکدیگر جدا کنید، لازم است تا حلقه‌ای که فاقد پیچ است را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا برای مرحله بعد آماده شوید.

مرحله سوم

پارچه مخصوصی که برای گلدوزی و ایجاد طرح بر روی آن انتخاب و خریداری کرده‌اید را بیاورید و بر روی حلقه کوچک‌تر کارگاه گلدوزی قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا لازم است تا اضافه‌های آن پارچه را با استفاده از قیچی به آرامی و با دقت جدا کنید. بهتر است از هر طرف یک مقدار پارچه را اضافه‌تر بگذارید. برای مثال برای تمیزی هر چه بیشتر کار می‌توانید مقدار ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر پارچه را از هر طرف اضافه‌تر از اندازه کارگاه گلدوزی در نظر بگیرید تا طرح نهایی شما دقیق و بسیار زیباتر شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تنها لازم است تا پیچ حلقه بزرگ‌تر را شل کنید و به‌صورت آزاد بر روی حلقه اول و پارچه قرار دهید تا قسمت وسط پارچه را پیدا کرده و برای مرحله بعدی آماده شوید. البته دقت داشته باشید که پارچه مورد نظر شما نباید بیش از حد نازک باشد تا در کارگاه گلدوزی آسیبی نبیند.

مرحله ششم

حالا در این بخش از آموزش کار با کارگاه گلدوزی لازم است تا با دست مقداری حلقه بزرگ‌تر را بر روی حلقه کوچک‌تر و پارچه فشار دهید تا در جای خود فیکس شود. در صورتی که با فشار دست کارگاه گلدوزی در جای خود قرار نگرفت، می‌توانید مقدار بیشتری پیچ که در حلقه بزرگ‌تر قرار گرفته است را شل کرده تا حلقه باز تر شود.

مرحله هفتم

پس از آنکه هر دو حلقه کارگاه گلدوزی در یک راستا درون هم قرار گرفتند لازم است با استفاده از پیچ گوشتی و یا دست، به‌آرامی پیچ را سفت کنید تا پارچه سفت و محکم در جای خود ثابت شود. در این مرحله می‌توانید با کشیدن گوشه‌های پارچه، پارچه وسط کارگاه را صاف‌تر کنید تا به‌خوبی بتوانید طرح خود را بر روی پارچه پیاده‌سازی کنید.

مرحله هشتم و آخر

در آخرین مرحله از آموزش کار با کارگاه گلدوزی و پس از آنکه پیچ کارگاه را سفت کردید، لازم است تا با انگشت خود پارچه را فشار دهید و مطمئن شوید پارچه در درون کارگاه شل نیست و می‌توانید به‌راحتی سوزن و نخ را درون پارچه فرو کنید. در صورتی که پارچه درون کارگاه مقداری شل بود و در جایگاه نامناسبی قرار داشت می‌توانید بازهم پیچ کارگاه را شل کرده و پارچه را با دقت بیشتری بر روی کارگاه گلدوزی فیکس کنید.

آموزش گلدوزی با دست روی کارگاه

برای کسب اطلاعات کافی درمورد دوره جامع گلدوزی وارد صفحه مربوط به دوره شوید و با مشاهده سرفصل ها، برای شرکت در دوره اقدام نمایید.

آموزش گلدوزی با دست روی کارگاه

ما به شما آموزش گلدوزی با دست روی کارگاه را به‌صورت کامل و دقیق شرح دادیم که چگونه می‌توانید پارچه خود را برای گلدوزی بر روی کارگاه فیکس کنید. در نظر داشته باشید که در انجام این کار با استفاده از تمرین و حوصله، حرفه‌ای‌تر خواهید شد و در دفعات بعدی می‌توانید با سرعت و دقت بیشتری برای نصب پارچه بر روی کارگاه گلدوزی اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که انواع کارگاه گلدوزی در قیمت‌های متنوع در فروشگاه دوزی گل قابل خریداری هستند و شما می‌توانید هرکدام را به‌دلخواه و همچنین برحسب نیاز خود خریداری کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.