X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای دوشنبه و چهارشنبه }
بستن

طرح گلدوزی گل

دانلود طرح های گلدوزی

هریک از طرح‌های گل گلدوزی، الگوی مخصوص به خود را دارند و محل قرارگیری، شکل و حالت طرح گل در آن‌ها، کاملا با یکدیگر متفاوت است که این موضوع تاثیر زیادی روی سادگی یا پیچیدگی طرح‌های گل گلدوزی می‌گذارد. به عنوان مثال در طرح گلدوزی گل برزیلی، شما طرح گل‌هایی را می‌توانید در وسط الگو مشاهده کنید که از فرهنگ بومی کشور برزیل الهام گرفته شده‌اند. همچنین وجود یک ترکیب رنگی جذاب، از جمله زیبایی‌های طرح گلدوزی گل برزیلی است.

از جمله دیگر مشخصات این طرح هم می‌توان به قرارگرفتن طرح گل در حاشیه الگو و خالی بودن وسط آن اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا با اضافه کردن سایر طرح‌های گل مانند طرح گل رز یا گل عنکبوتی به سلیقه خود، اثر هنری خارق‌العاده‌ای خلق کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید، دوخت طرح گلی که می‌خواهید به الگوی گل برزیلی اضافه کنید باید به صورت برجسته انجام شود.

دیگر طرح های گلدوزی گل هم شامل موارد زیر هستند که در ادامه مشخصات و زیبایی های آن‌ها را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم:

  • طرح گلدوزی گل بابونه:

یکی از مشخصات این طرح، ‍وجود الگوهایی بسیار شبیه به گل بابونه واقعی در آن است و از جمله زیبایی‌های طرح گل بابونه هم می‌توان به زرد و سفید رنگ بودن آن اشاره کرد.

  • طرح گلدوزی گل رز:

داشتن ساختار پیچیده و درعین حال چشم‌نواز یکی از مشخصه‌های اصلی طرح گلدوزی گل رز است و وجود طرح رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، صورتی و سفید باعث شده تا طرح گلدوزی گل بابونه به عنوان یکی از زیباترین طرح‌های گلدوزی شناخته شود.

  • طرح گلدوزی گل نرگس:

وجود برخی جزئیات دقیق در این طرح یکی از مشخصات اصلی آن به حساب می‌آید و زیبایی این طرح به رنگ‌های متنوعی از سفید گرفته تا نارنجی و بنفش مربوط می‌شود.

  • طرح گل بنفشه برای گلدوزی:

این طرح در الگوی خود گلبرگ‌های تیره و منحصربه‌فرد بنفش رنگی دارد که از جمله مشخصات ظاهری و زیبایی‌های این طرح است.

  • طرح گلدوزی گل لاله:

در این طرح، الگوی گل لاله همراه با ساقه‌های نازک و گلبرگ‌های خاص وجود دارد که از جمله مشخصات ظاهری این مدل طرح است و زیبایی این طرح هم به رنگ‌های متنوع سفید و صورتی تا قرمز، بنفش و زرد مربوط می‌شود.

  • طرح گلدوزی گل آفتابگردان:

به‌طور معمول الگوی این طرح از گلبرگ‌های زیبای زرد و طلایی رنگ تشکیل شده است و اگر جزئیات مربوط به آن را به‌طور دقیق گلدوزی کنید، طرح گلدوزی شما در نهایت ظاهر جذابی پیدا می کند.

  • طرح گلدوزی گل قاصدک:

این طرح گلدوزی از جمله الگوهایی است که تنوع رنگی بالایی دارد و در این طرح جزئیات دقیق یک گل زیبا، جذابیت بیشتری به الگوی گلدوزی شما می‌بخشد.

طرح های گلدوزی گل و ابزار و تجهیزات آن

برای انتخاب ابزار و تجهیزات گلدوزی با طرح گل، باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید که که از جمله پارامترهای مهم می‌توان به نوع طرح و جزئیات مربوط به آن اشاره کرد. به عنوان مثال برای گلدوزی گل آفتابگردان شما باید از نخ‌های باکیفیتی مانند نخ‌های ابریشمی یا نخ‌های پنبه‌ای مانند نخ گلدوزی پنگوئن استفاده کنید.

سوزن گلدوزی انواع طرح گل هم باید کوتاه باشد تا راحت‌تر بتوانید جزئيات مربوط به طرح گل موردنظر خود را ایجاد کنید. به‌علاوه اگر از پارچه ضخیمی به عنوان زمینه گلدوزی استفاده می‌کنید، سوزن شما باید ضخیم باشد.

طرح گلدوزی گل از مبتدی تا پیشرفته

به عنوان یک قاعده کلی برای دسته‌بندی طرح‌های گلدوزی گل از مبتدی تا پیشرفته، در ابتدا باید به میزان جزئيات و پیچیدگی‌های هریک از طرح‌ها دقت کنید. در گام بعدی باید به سراغ ساختار طرح‌ها بروید و پیچیدگی‌های مربوط به مسیر حرکت سوزن و نخ برای ایجاد هریک از طرح‌ها را شناسایی کنید. پس از اتمام این بررسی‌ها، نوبت آن است که مهارت گلدوزی خود را محک بزنید. در انتها باتوجه به نتایج این بررسی‌ها، شما می‌توانید طرح‌های گلدوزی گل را از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی کنید.

آموزش گلدوزی با دست سایت دوزی گل

ویدیوهای آموزشی وب‌سایت دوزی گل، تمام مهارت‌هایی را که شما برای انجام گلدوزی انواع طرح‌های گل نیاز دارید را پوشش می‌دهد و با دیدن این آموزش گلدوزی با دست، شما می‌توانید به یک هنرمند گلدوزی حرفه‌ای تبدیل شوید. ضمنا شما برای ایجاد جزئيات دقیق برخی از طرح‌های گلدوزی گل باید با انواع تکنیک‌های گلدوزی آشنا باشید تا بتوانید با گلدوزی آن‌ها، در نهایت به طرح زیبا و جذابی برسید.