X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای دوشنبه و چهارشنبه }
بستن

پارچه مناسب برای سوزن پانچ

فهرست مقاله

پارچه مناسب برای سوزن پانچ یکی از مهم ترین و اساسی ترین لوازم خیاطی و البته پانچ دوزی به حساب می آید که انتخاب نوع مناسب آن سبب خلق یک اثر هنری خارق العاده خواهد شد. لازم به ذکر است که برای داشتن طرحی جذاب و با کیفیت بر روی پارچه، بهتر است به دنبال پارچه های مخصوص پانچ دوزی بروید، این دسته از پارچه ها تفاوت هایی را نسبت به پارچه های معمولی دارند که سبب تمایز کار شما خواهد شد.

انتخاب پارچه مناسب برای نیدل پانچ

انتخاب پارچه مناسب برای نیدل پانچ

پارچه مناسب یا به نوعی متداول ترین نوع پارچه ای که برای پانچ دوزی یا گلدوزی از آن استفاده می شود، نوعی پارچه پشمینه ای و زبر است. در زبان انگلیسی به این نوع پارچه، پارچه راهب ها گفته می شود، چرا که در زمان های قدیم راهبان از این نوع پارچه برای خود لباس تهیه می کردند. علاوه بر این شما می توانید از پارچه های لینن یا کنفی (که به آن گونی کنفی نیز گفته می شود) و یا پارچه های کرباس سا متقال برای گلدوزی یا پانچ دوزی استفاده کنید.

تنها نکته مهمی که هنگام خرید پارچه مناسب برای گلدوزی باید به آن توجه کنید این است که اندازه بافت باید با اندازه سوزن و نخ شما مطابقت داشته باشد. به صورت کلی بهتر است از نخ های ظریف برای پارچه های ریز بافت و نخ های ضخیم را برای پارچه هایی با بافت درشت تر استفاده کنید.

برای انتخاب یک پارچه مناسب در پانچ دوزی لازم است برخی از موارد را درنظر بگیرید تا در نهایت طرح بسیار جذاب و شیکی را خلق کنید برخی از این موارد عبارت اند از:

1- تراکم مناسب

به صورت کلی می توان گفت پارچه های مخصوص پانچ دوزی بافت و تار و پود درشتی ندارد و به همین علت این دسته از پارچه ها در میان عنوان مختلف پارچه های موجود در بازار متمایز هستند.

2- جنس نرم و لطیف

بهتر است از پارچه ای استفاده شود که از الیاف طبیعی و نرم ساخته شده باشند، انتخاب یک پارچه با الیاف طبیعی علاوه بر اینکه لطافت بی نظیری را به کار شما می دهد، هیچ گونه حساسیتی را نیز برای شما به دنبال نخواهد داشت و با خیالی آسوده می توانید برای خرید این پارچه ها اقدام کنید.

3- رنگ بندی متنوع

یکی از جذاب ترین قسمت های پانچ دوزی، انتخاب رنگ پارچه است. این مرحله برای اکثر کسانی که به پانچ دوزی علاقمند هستند لذت بخش است. با وجود رنگبندی های متنوع برای پارچه ها و نخ های پانچ دوزی می توانید بهترین گزینه را برای شروع خلق یک اثر هنری انتخاب کنید.

برای پانچ دوزی به چه لوازمی احتیاج است؟

برای پانچ دوزی به چه لوازمی احتیاج است؟

برخی از لوازم مهمی که در ابتدای شروع کار پانچ دوزی به آن ها احتیاج دارید عبارت اند از:

  • سوزن نیدل پانچ
  • پارچه مخصوص نیدل پانچ و پشمینه یا لنین
  • حلقه یا کارگاه گلدوزی
  • الگوی نیدل پانچ
  • مداد یا کاغذ کربنی
  • سوزن نخ کن
  • قیچی مناسب گلدوزی
  • خودکار پاک شونده

در هر حرفه ای ابزاری طراحی شده اند که کارها سریع تر و آسان تر پیش ببرند. یکی از این ابزارهای پرکاربرد در حرفه پانچ دوزی، خودکار پاک شونده یا خودکار حرارتی نام دارد. شما با استفاده از این خودکار می توانید طرح مدنظر خود را بر روی پارچه بکشید و سپس توسط پاک کن طراحی شده در انتهای خودکار به سرعت آن را پاک کنید.

سوزن پانچ چیست؟

سوزن پانچ دوزی یک سوزن بلند یا یک لوله تو خالی با یک سر اریب و یک حفره در سر سوزن است. نخ مورد نظر توسط لوله توخالی سوزن رد و وارد حفره می شود. سپس با وارد کردن سوزن بر روی پارچه طرح مورد نظر اجرا می شود.

یکی از محبوب ترین انواع نخ های پانچ دوزی، نخ گلدوزی برند پنگوئن به شمار می رود. از این نوع نخ علاوه بر گلدوزی در سایر هنرها از قبیل بخارا دوزی، شماره دوزی، کوبلن و بافت دستبند استفاده می شود. جنس این نخ از کتان نرم تهیه شده و رنگ آن ثابت است. لازم به ذکر است که این نوع نخ در برابر شستشو و بخار مقاومت بسیار زیادی دارد که یکی از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود.

رشته های نخ پانچ دوزی پنگوئن از 6 رشته نخ تهیه شده است که به کمک دست به راحتی قابل جداسازی هستند. نخ گلدوزی پنگوئن دارای طیف گسترده ای از رنگبندی است، برخی از انواع آن ها عبارت اند از: سبز، زرد، بنفش، صورتی، طوسی و سایر موارد. به عنوان مثال اگر قصد خلق یک گل یا شکوفه زیبا را دارید می توانید از کد رنگی 153 که یک رنگ یاسی کمرنگ است استفاده کنید.

انواع پارچه نیدل پانچ دوزی

انواع پارچه نیدل پانچ دوزی

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید پارچه مناسب برای پانج دوزی باید در نظر بگیرید این است که، بافت و تار و پود پارچه درشت نباشد. در واقع می توان گفت که یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه مناسب برای پانچ دوزی، میزان لطافت بالای پارچه است. پانچ دوزی بر روی این نوع پارچه ها اصلا سخت نیست و به گونه ای نیست که نتوانید توسط دست و سوزن کار خود را انجام دهید. برخی از انواع مختلف پارچه پانچ دوزی عبارت اند از:

1-  پارچه پانچ دوزی کتان

یکی از معروف ترین و پرفروش ترین نوع پارچه در پانچ دوزی، پارچه کتان به شمار می آید، که عموما از آن در هنرهای پانچ دوزی و شماره دوزی استفاده می کنند. پارچه های کتان مخصوص پانچ دوزی از کیفیت و دوام و سفتی بسیار بالایی برخوردار هستند که با استفاده از آن ها می توان با بالاترین دقت طرح مورد علاقه خود را بر روی پارچه پیاده سازی کرد.

2-  پارچه پانچ دوزی 24 کانت

یکی از با کیفیت ترین انواع پارچه برای پانچ دوزی، پارچه 24 کانت به حساب می آید که نسبت به پارچه کتان از سوراخ های درشت تری برخوردار است و بهتر می توان طرح خود را بر روی پارچه پیاده سازی کرد. توصیه می شود افرادی که به تازگی شروع به پانچ دوزی کرده اند و درحال گذراندن دوره های مقدماتی آن هستند از این نوع پارچه استفاده کنند. این نوع پارچه را می توانید از سایت دوزی گل تهیه کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.