X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای دوشنبه و چهارشنبه }
بستن

طرح خام گلدوزی مینیمال

دانلود طرح های گلدوزی

طرح خام گلدوزی مینیمال از جمله محبوب‌ترین طرح‌های گلدوزی به حساب می‌آید که پیچیدگی‌های کم‌تری دارد و دوخت آن ساده است؛ اما برای انجام آن، شما باید ابتدا با انواع طرح‌های مینیمال آشنا باشید، بدانید از چه ابزاری استفاده کنید و نکاتی در مورد انتخاب مناسب‌ترین طرح و مهارت لازم برای انجام گلدوزی این طرح‌ها را بدانید. در این مطلب ما تمام این موضوعات را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب طرح و آماده کردن تجهیزات

این مدل طرح‌های خام به عنوان زیباترین الگوهای گلدوزی به حساب می‌آیند که در ادامه به تعدادی از انواع آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • طرح اشکالی هندسی ساده:

طرح ساده‌ای از اشکال هندسی مانند دایره، مثلث و مستطیل یا ترکیب ساده‌ای از این اشکال، یک نوع طرح مینیمال جذاب و شیک برای گلدوزی است.

  • طرح گل های کوچک:

اساسا طرح گل به دلیل جذابیت فراوان یکی از پرکاربردترین الگوها برای گلدوزی است و در این مدل طرح تعداد محدودی گل یا برگ‌های کوچک یک طرح مینیمال جذاب را برای گلدوزی ایجاد می‌کنند.

  • طرح خطوط ساده:

یکی از طرح‌های مینیمال جذاب برای گلدوزی، الگویی شامل خطوط ساده که به شکل منظمی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  • طرح چهره:

الگویی شامل طرح ساده چهره انسانی یکی دیگر از طرح‌های مینیمال برای گلدوزی است و استفاده از این طرح، جلوه زیبایی به زمینه گلدوزی شما می‌بخشد.

  • طرح متن:

طرح متن این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اسم خودتان یا فرد موردعلاقه‌تان را به همراه افکت‌های متنی ساده، به عنوان یک طرح مینیمال روی زمینه دلخواه‌تان گلدوزی کنید.

  • طرح جواهرات و زیورآلات:

این نوع طرح مینیمال این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا طبق یک دایره‌ای جذاب مانند دستبند یا گوشواره جلوه جذابی به زمینه دلخواه خود ببخشید و با انتخاب نخ‌های رنگی، زیبایی کار گلدوزی خود را بیشتر کنید.

  • طرح نمادها:

این مدل طرح مینیمال شامل الگوهایی مربوط به نمادهایی ساده مانند قلب، ستاره یا حلقه است که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا زمینه گلدوزی شما زیبا و جذاب به‌نظر برسد.

از ابزارهای زیر باید برای گلدوزی طرح های مینیمال استفاده کنید

 نسبت به سایر طرح‌های خام، گلدوزی طرح‌های مینیمال به ابزار و تجهیزات ساده‌تری نیاز دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • زمینه یا پارچه:

زمینه‌ یا پارچه مناسب گلدوزی که برای طرح مینیمال موردنظر خود انتخاب می‌کنید باید مناسب گلدوزی چنین طرح‌هایی باشد و منظور از زمینه مناسب برای گلدوزی طرح‌های مینیمال، زمینه‌ای است که سوزن گلدوزی به راحتی از آن عبور می‌کند.

  • نخ:

برخی از طرح‌های مینیمال گلدوزی، جزئیات رنگی در خود دارند که اگر آن‌ها را روی زمینه انتخابی خود به دقت گلدوزی کنید، طرح شما در نهایت ظاهر جذابی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین انتخاب نخ مناسب و مطابق با طرح در این مدل گلدوزی بسیار مهم است.

  • سوزن:

سوزن در گلدوزی طرح مینیمال باید به راحتی از زمینه عبور کند؛ بنابراین سوزن این مدل گلدوزی باید نازک باشد.

  • قلم گلدوزی:

پیش از شروع گلدوزی شما باید طرح موردنظر خود را روی زمینه بکشید؛ بنابراین برای انجام چنین کاری باید قلم گلدوزی داشته باشید.

  • آویز گلدوزی:

در هنگام گلدوزی، زمینه نباید تکان بخورد؛ بنابراین برای اینکه زمینه گلدوزی خود را ثابت نگه دارید باید از آویز گلدوزی یا انواع کارگاه گلدوزی استفاده کنید.

  • قیچی:

پس از پایان کار، شما باید نخ‌های اضافی را از طرح گلدوزی خود برش بدهید؛ بنابراین برای انجام چنین کاری باید از قیچی مناسب این کار استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب طرح

سادگی یکی از ویژگی‌های بارز گلدوزی طرح‌های مینیمال است؛ بنابراین به عنوان اولین نکته دقت کنید که طرح موردنظرتان پیچیدگی و جزئیات زیادی نداشته باشد. به عنوان مثال طرح‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، گزینه‌های مناسبی خواهند بود. انتخاب رنگ متناسب با زمینه دلخواه‌تان، نکته دیگری است که برای انتخاب طرح باید به آن توجه کنید. چرا که وجود یک هماهنگی رنگی مناسب در کار گلدوزی شما، به جذابیت بیشتر آن کمک می‌کند.

مهارت لازم برای انجام گلدوزی هر یک از طرح های مینیمال

طرح‌های مینیمال از المان‌ها و الگوهای ساده‌ای تشکیل شده‌اند؛ بنابراین شما برای گلدوزی این طرح‌ها لازم نیست تا مهارت بالایی داشته باشید. اما برای اینکه سوزن را به صورت حرفه‌ای روی زمینه گلدوزی خود حرکت بدهید و نخ را هنرمندانه از آن عبور بدهید، شما باید برای کسب این مهارت‌ها آموزش ببینید.

آموزش های دوزی گل برای کسب مهارت گلدوزی طرح های مینیمال

ویدیوها و محتواهای آموزشی سایت دوزی گل، پایه‌ترین و ساده‌ترین اصول گلدوزی را به شما آموزش می‌دهند و شما با دیدن این آموزش‌ها می‌توانید مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک هنرمند حرفه‌ای را یاد بگیرید.