X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای دوشنبه و چهارشنبه }
بستن

طرح گلدوزی روی پارچه مشکی

دانلود طرح های گلدوزی

در گلدوزی هر پارچه‌ای به ویژه پارچه مشکی مانند یک بوم نقاشی خالی است که می‌توانید با طرح‌های متنوع، الگوهای جذابی روی آن ایجاد کنید. اما شما برای ایجاد این الگوها، باید زمینه یا پارچه مناسبی انتخاب کنید، ابزار و تجهیزات مناسب گلدوزی را در اختیار داشته باشید و برای گلدوزی روی پارچه مشکی طرح مناسبی درنظر بگیرید. در این مطلب، ما به تمام این جزئيات می‌پردازیم.

انتخاب زمینه یا پارچه مشکی مناسب برای گلدوزی

زمینه یا پارچه مشکی گلدوزی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بافت مناسب:

بافت پارچه مشکی برای گلدوزی بسیار مهم است. چون اگر پارچه مشکی شما بافت یکنواخت و دوخت محکمی نداشته باشد، هرگز گزینه مناسبی برای گلدوزی نخواهد بود.

  • جنس بادوام و مقاوم:

ممکن است پارچه‌ها در اثر گلدوزی تغییر حالت بدهند؛ بنابراین شما باید از پارچه‌هایی از جنس پنبه یا کتان به عنوان زمینه گلدوزی خود استفاده کنید که حتی در اثر گلدوزی هم همچنان حالت خود را حفظ می‌کنند.

  • نرم و قابل انعطاف:

برخی از طرح‌های گلدوزی جزئياتی دارند که باید آن‌ها را با دقت بیشتری روی پارچه مشکی موردنظر خود گلدوزی کنید؛ بنابراین پارچه‌ای برای این کار مناسب خواهد بود که نرم و انعطاف‌پذیر باشد.

تهیه ابزار و تجهیزات مناسب برای گلدوزی روی پارچه مشکی

ابزار و تجهیزات لازم برای گلدوزی روی پارچه مشکی به سه دسته قبل، شروع و پایان گلدوزی تقسیم می‌شوند که در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ابزارهایی برای پیش از شروع گلدوزی:

  • دستمال مرطوب:

پیش از شروع گلدوزی بسیار مهم است که روی پارچه موردنظرتان کثیفی یا لکه‌ای وجود نداشته باشد؛ بنابراین برای پاک کردن آن‌ها شما باید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

  • قلم گلدوزی:

استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا دقیقا مسیر حرکتی نخ و سوزن را روی پارچه مشکی موردنظرتان مشخص کنید تا از اجرای کامل طرح خود مطمئن شوید.

  • قاب گلدوزی:

طرح گلدوزی شما باید صاف و یکنواخت روی پارچه مشکی یا زمینه موردنظرتان ایجاد شود؛ بنابراین برای جلوگیری از تغییر حالت پارچه یا زمینه حین گلدوزی، خوب است قبل از شروع کار، پارچه یا زمینه را در یک قاب یا همان کارگاه گلدوزی قرار بدهید.

  • پایه گلدوزی:

در مواردی ممکن است بخواهید با تغییر زاویه طرح خود، به درستی جزئیات مربوط به آن را روی پارچه مشکی یا زمینه موردنظرتان ایجاد کنید. در این شرایط پایه گلدوزی به شما کمک می‌کند تا با این تغییر زاویه، کار گلدوزی را مطابق انتظارتان انجام بدهید.

ابزارهایی برای شروع گلدوزی:

  • سوزن:

سوزن‌ گلدوزی وسیله‌ای است که با اندازه‌های مختلفی در بازار موجود است؛ اما برای گلدوزی روی پارچه مشکی بهتر است از سوزنی استفاده کنید که نوک تیز بوده و باریک و ظریف هستند.

  • نخ:

مانند سوزن، مدل‌های متنوعی از نخ گلدوزی نیز در بازار وجود دارد؛ اما شما باید مدل‌هایی از آن را انتخاب کنید که تناسب رنگی بیشتری با پارچه مشکی یا زمینه موردنظرتان دارد.

ابزارهایی برای پایان گلدوزی:

  • قیچی:

پس از پایان کار شما باید نخ‌های اضافی از طرح خود برش بدهید. در این شرایط قیچی گلدوزی به شما کمک می‌کند تا این کار را به راحتی انجام بدهید.

  • پرس گلدوزی:

در مواردی ممکن است طرح گلدوزی شما به درستی روی پارچه مشکی یا زمینه موردنظرتان قرار نگیرد. در اینجا پرس گلدوزی با اعمال فشار روی طرح گلدوزی و پارچه باعث می‌شود تا طرح گلدوزی شما کاملا دقیق و صاف روی پارچه مشکی قرار بگیرد.

طرح های مناسب گلدوزی روی پارچه مشکی

در گلدوزی، شما از طرح‌های مختلفی می‌توانید برای الگوهای جذاب استفاده کنید؛ اما باتوجه به نوع زمینه، شما باید طرح‌هایی انتخاب کنید که روی پارچه مشکی زیبا به‌نظر می‌رسند. پس به همین دلیل در ادامه طرح‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که گزینه‌های مناسبی برای گلدوزی روی پارچه مشکی هستند:

  • طرح اشکال و خطوط هندسی
  • طرح گل و برگ
  • طرح حیوانات و پرندگان
  • طرح متن یا اسم
  • طرح نمادهای خیالی و فانتزی

ایده های گلدوزی روی پارچه مشکی

طرح‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم از جمله رایج‌ترین الگوهای برای گلدوزی روی پارچه مشکی هستند و اگر از آن‌ها برای کار گلدوزی خود استفاده کنید، الگوی نهایی شما، ظاهر متمایزی نخواهد داشت؛ بنابراین در ادامه ایده‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، وجه تمایزی میان گلدوزی روی پارچه مشکی خود با سایر آن‌ها ایجاد کنید.

به عنوان مثال یک ایده جذاب برای طرح گلدوزی روی پارچه، استفاده از الگوهای فصلی است که علاوه بر تنوع رنگی بالا، جزئيات زیادی دارند که اگر به دقت گلدوزی شوند، ظاهر جذاب و متمایزی به کار گلدوزی شما می‌بخشند.

استفاده از طرح حروف انگلیسی هم می‌تواند ایده جذاب دیگری برای گلدوزی روی پارچه مشکی باشد. چون در این طرح شما می‌توانید با انتخاب نخ رنگی مناسب، افکت رنگی جذابی دور حروف ایجاد و با این کار زییایی کار گلدوزی خود را بیشتر کنید.

آموزش های دوزی گل برای کسب مهارت گلدوزی روی پارچه مشکی

حال که با موارد مربوط به آماده‌سازی تجهیزات برای گلدوزی آشنا شدید، نوبت آن است که به فکر کسب مهارت برای انجام کار گلدوزی و استفاده درست از ابزارهای گلدوزی باشید. برای این منظور هم سایت دوزی گل با تهیه ویدیوهای آموزشی تمام موارد مربوط به پایه‌ترین تا حرفه‌ای‌ترین اصول گلدوزی را پوشش می‌دهد و این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با مشاهده این آموزش‌ها به یک هنرمند حرفه‌ای گلدوزی تبدیل شوید.