X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای دوشنبه و چهارشنبه }
بستن

طرح گلدوزی روی پارچه سفید

دانلود طرح های گلدوزی

در این مطلب ما جنبه‌های مختلفی از هنر گلدوزی روی پارچه سفید مانند طرح های گلدوزی روی پارچه ساده و جذاب، ابزارها و تجهیزات لازم برای گلدوزی طرح های ساده و جذاب، مهارت لازم برای انجام آن‌ها، پرطرفدارترین طرح های گلدوزی روی پارچه سفید و کاربردهای گلدوزی روی پارچه سفید را بررسی می‌کنیم.

طرح های گلدوزی روی پارچه ساده و جذاب

علاقمندان به این حوزه می‌دانند که طرح‌های گلدوزی متشکل از الگوی گل و اشکال هندسی از جمله طرح‌های گلدوزی ساده و جذاب هستند که شما حتی با توانایی اندک هم می‌توانید روی پارچه سفید یا زمینه دلخواه خود ایجاد کنید؛ اما در مورد طرح گل گلدوزی یک شرط وجود دارد. الگوی گل در این طرح نباید جزئيات زیادی داشته باشد و به عنوان مثال در اطرف طرح شما، تعداد گل کم‌تری قرار گرفته باشد.

در مورد طرح اشکال هندسی هم این نکته را نباید فراموش کنید که الگویی شامل طرح دایره، مثلث و مربع از جمله الگوهای هندسی ساده برای گلدوزی هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید طرحی ساده و درعین حال جذاب روی پارچه سفید گلدوزی، این طرح‌ها گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود.

ابزارها و تجهیزات لازم برای گلدوزی طرح های ساده و جذاب روی پارچه سفید

همان‌طور که متوجه شدید، طرح های ساده و جذاب گلدوزی در مقایسه با سایر الگوهای گلدوزی، جزئيات و پیچیدگی‌هایی کم‌تری دارند؛ بنابراین برای گلدوزی آن‌ها، شما به ابزار و تجهیزات ساده‌تری نیاز خواهید داشت.

از جمله ابزارها و تجهیزات گلدوزی طرح های ساده و جذاب هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوزن نازک برای اجرای طرح ساده:

برای اینکه بتوانید از اجرای دقیق طرح گلدوزی ساده خود اطمینان حاصل کنید، شما به سوزن گلدوزی نازکی نیاز دارید تا از پارچه سفید یا زمینه دلخواه‌تان به راحتی عبور می‌کند.

  • نخ مناسب طرح ساده روی پارچه سفید:

در نبود جزئیات و پیچیدگی‌ها، این رنگ‌ها هستند که به زیبا و جذاب به‌نظر رسیدن الگوی نهایی گلدوزی شما کمک می‌کنند؛ بنابراین برای گلدوزی چنین طرح‌هایی بهتر است از نخ‌های رنگی استفاده کنید.

  • قلم نقاشی طرح ساده روی پارچه سفید:

کاربرد این ابزار به پیش از شروع کار گلدوزی مربوط می‌شود و شما با استفاده از آن می‌توانید، تمام بخش‌های مربوط به طرح گلدوزی انتخابی خود را روی پارچه سفید یا زمینه موردنظرتان بکشید تا دید بهتری نسبت به مسیر حرکتی سوزن و نخ در الگوی گلدوزی خود داشته باشید.

  • پارچه سفید مناسب برای گلدوزی طرح ساده:

پارچه سفیدی که می‌خواهید روی آن طرح‌های ساده و جذابی را گلدوزی کنید، نباید خیلی ضخیم باشد که سوزن به سختی از آن عبور کند و نباید خیلی نازک باشد تا در اثر عبور سوزن و نخ از آن، طرح شما آسیب ببیند.

پرطرفدارترین طرح های گلدوزی روی پارچه سفید

اغلب ما بیشتر به کارهایی تمایل نشان می‌دهیم که ما را به چالش می‌کشند؛ بنابراین باتوجه به این موضوع برای گلدوزی هم به سراغ طرح‌های گلدوزی پیچیده می‌رویم؛ اما تعداد معدودی از طرح‌های پیچیده گلدوزی طرفداران زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • طرح گلدوزی نقاشی ها و آثار افراد مشهور
  • طرح گلدوزی اشکال هندسی پیچیده
  • طرح مناظر طبیعی

کاربردهای گلدوزی روی پارچه سفید و طرح های مربوط به آن

از جمله کاربردهای جذاب گلدوزی روی پارچه سفید هم می‌توان به استفاده از آن برای گلدوزی طرح اسم یا متن روی لباس‌های سفید اشاره کرد که با این کار شما می‌توانید، جلوه زیبا و جذابی به انواع لباس‌های سفید ساده خود ببخشید. البته از طرح‌های دیگری مانند شخصیت‌های کارتونی و کاراکترهای فیلم‌ها و سریال‌ها، برای گلدوزی روی پارچه سفید لباس‌های خود نیز استفاده و جذابیت آن‌ها را بیشتر کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که بتوانید مهارت گلدوزی را بسیار حرفه‌ای یاد بگیرید و تمامی این طرح‌ها را پیاده‌سازی کنید از آموزش گلدوزی با دست استفاده کنید. این آموزش را می‌توانید از سایت دوزی گل تهیه کنید.