X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

قیمت گلدوزی با دست

فهرست مقاله

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع « قیمت گلدوزی با دست » آشنا نماییم.

از دیر باز تا کنون هنر « گلدوزی » مورد توجه افراد به خصوص خانم ها بوده است. این هنر زیبا و ظریف با ذوق و سلیقه خانم ها بیشتر سازگار است. از این رو توسط خانم ها با استقبال روبه رو می شود. این هنر به لحاظ تکنیکی از گذشته دور با دست انجام می شده است.

اصطلاح گلدوزی

با دست یعنی روش گلدوزی از طریق دست که به صورت یک کار سنتی تلقی می شود. این هنر بسیار جذاب است زیرا می توان طرح های متنوع ، جالب و دلخواهی را انتخاب و با دست شروع به انجام آن نمود.

البته در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی و فناوری است، نباید حضور تاک تیک های فناورانه را در این حوزه نادیده گرفت. به بیان دیگر وجود تکنولوژی و هنر های فناورانه نیز در جامعه امروزی توانسته است جای خود را در دنیای هنر گلدوزی با دست نیز نمایان سازد.

همانطور که پیش از این نیز تاکید شد، تمرکز ما بر گلدوزی به روش دستی می باشد. همچنین می دانیم که گلدوزی با دست یکی از هنرهایی است که هر کسی دوست دارد می تواند با آن آشنا باشد و یا از آن استفاده نماید. این امر به دلیل زیبایی و تنوع طرح روی انواع پارچه است که توجه افراد را به خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی قیمت گلدوزی با دست می پردازیم.

قیمت گلدوزی با دست

عوامل موثر در تعیین قیمت قیمت گلدوزی با دست
به دلیل بالا بودن کیفیت کار گلدوزی با دست بدون شک قیمت تمام شده گلدوزی با دست نیز دارای قیمت بالاتری نسبت به گلدوزی با کامپیوتر است. در یک نگاه کلی می توان عوامل مؤثر بر قیمت گلدوزی را در لیست زیر بیان نمود که عبارت اند از :

جنس و نوع نخ، عاملی است که در میزان قیمت گلدوزی با دست تأثیر گذار است. به عبارت دیگر نخ گلدوزی می تواند از جنس های مختلف شامل نخ های ظریف تا نخ های ضخیم و یا حتی نوع ابریشمی باشد . جنس نخ براساس نوع کار و همچنین کیفیت مورد انتظار متفاوت است، طبیعتا قیمت کارهای تمام شده با نخ هایی نظیر نخ های چینی ارزان قیمت، از نخ های اعلا از برندهای معروف مانند نخ گلدوزی دمسه پایین تر است.
عامل بعدی بر اساس میزان مهارت شخصی است که کار گلدوزی را انجام می دهد. هر چه قدر این فرد در انجام کار خود خبره تر باشد به طور یقین تجربه بیشتری برای گلدوزی دارد و یا حتی می تواند در زمان کم تر از زمان تعیین شده سفارش خود را به دست مشتری برساند. این پدیده یعنی تحویل یک کار بسیار دلخواه و زیبا در کوتاه ترین زمان ممکن. کیفیت و مدت زمان تحویل کار میتوانید تاثیر بسزایی در قیمت و همچنین تفاوت قیمت دو هنرمند داشته باشد.
قیمت گلدوزی با دست روی انواع لباس، کیف، روسری، دستمال و موارد اینچنینی ارتباط مستقیم با جنس پارچه و حجم دوخت دارد، در این مورد اگر پارچه و دوخت این موارد بر عهده ی شخصی که گلدوزی میکند باشد، تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده کار دارد. اگر کار به صورت دیوارکوب باشد، ابعاد و نوع کارگاه و یا قاب و بوم مصرفی، نیز روی قیمت کار تاثیر گذار است.
بعد از این سه عامل اصلی، هزینه های جانبی کار اعم از ارسال، نوع بسته بندی و … بر هزینه های تمام شده کار تاثیر میگذارد. در یک کلام کلی، برای قیمت گذاری کار دست، چه در هنر گلدوزی و چه در هنرهای دستی دیگر، مجموع هزینه مواد اولیه را باید به اضافه ی دستمزد کار دست کنید. این میزان دستمزد در هنرهای دستی قانون ندارد و تعریف شده نیست. همانطور که در بالا گفته شد، تجربه، ظرافت و تمیزی کار در میزان هزینه دستمزد موثر است.

پس برای قیمت گذاری کارهای خود موارد بالا را در نظر بگیرید و تا حد امکان از مقایسه قیمت کار خود با همکاران پرهیز کنید. روزی رسان خداست، شما فقط منصف باشید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد سوالات شما در خصوص قیمت گلدوزی با دست را پاسخ دهد و برای دیدن محصولات و قیمت آن ها می توانید به سایت دوزی گل مراجعه کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.