X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش انواع گل در گلدوزی

فهرست مقاله

در گلدوزی انواع گل از دوخت ها و روش های متنوعی برای برجسته و مینیاتوری کردن گل دوخته شده در انواع پارچه استفاده می شود. ما برای هر کدام از گل های ذکر شده روشی جداگانه ارائه می کنیم و در تلاشیم تا بهترین روش برای آموزش گلدوزی انواع گل را ارائه دهیم.

آموزش طرح گل در گلدوزی

برای آموزش گلدوزی طرح گل ابتدا لازم است که شما تصمیم بگیرید که دوست دارید چه نوع گلی بدوزید؛ سپس با انتخاب طرح گل مورد نظر شروع به دوختن کنید. در این راستا ما برای شما آموزش گلدوزی انواع گل را آماده کرده ایم؛ همچنین آموزش گلدوزی با دست به صورت کامل از مقدماتی تا پیشرفته نیز برای شما قرار داده شده است.

آموزش گل ساده در گلدوزی

برای دوختن گل ساده با دست بر روی پارچه در ابتدا طرح یک ستاره را بر روی پارچه رسم می کنیم. تعداد پره های ستاره دلخواه است. در ابتدا سوزن را از زیر پارچه از مرکز ستاره رو به بیرون خارج می کنیم. در همان نقطه یک کوک ساده رو به پایین می زنیم. پس از آن از ریز پارچه سوزن را از نوک یکی از پره های ستاره خارج می کنیم. سوزن را از روی خط پره ستاره در مرکز ستاره فرو می کنیم. این کار را برای هر کدام از پره های ستاره های دو تا چند بار به طور دلخواه تکرار می کنیم تا گلدوزی گل ما تکمیل شود.

آموزش گل سنبل در گلدوزی

برای انجام گلدوزی گل سنبل، طرح گل را روی پارچه می کشیم. پره هایش را دایره ای رسم می کنیم. برای هر پره باید از کوک فرانسوی استفاده کنیم؛ می توانیم یک لوله به قطر نی های آشامیدنی دور سوزن بگذاریم تا زمانی که گره ها را دور سوزن سر می اندازیم، دور لوله انداخته شوند؛ در این صورت حجم نخ ها بیشتر و کوک ها برجسته تر می شوند.

آموزش گل پنج پر در گلدوزی

گلدوزی گل پنج پر هم مانند گل ساده صورت می گیرد. با این تفاوت که برای گل تنها پنج پره ستاره رسم می کنیم و تعداد کوک هایی که برای هر پره می زنیم باید از سه کوک بیشتر باشد.

آموزش گل لاله در گلدوزی

برای دوختن گل لاله تنها لازم است از کوک های ساده استفاده کنید. ابتدا ساقه های گل را با کوک ساده بر روی پارچه می دوزیم. سپس پره های گل را بالای ساقه می دوزیم. برای برجسته شدن هر پره باید بر روی هر پره دو کوک بزنیم.

آموزش گل روکوکو در گلدوزی

روش دوخت گل روکوکو مانند گل رز فرانسوی است. در دوخت این گل از قاعده و گره های فرانسوی استفاده می کنیم.

آموزش گل داوودی در گلدوزی

برای دوخت گل داوودی هم از روش دوخت گل ساده استفاده می کنیم.  با این تفاوت که برای دوخت گل داوودی روی هر پره تنها یک کوک و در وسط ستاره ای که برای دوخت گل رسم کرده ایم یک کوک دایره ای با نخ سفید می زنیم.

آموزش گل میخک در گلدوزی

برای دوختن گل میخک لازم است دسته های نخ را به صورت موازی در کنار هم قرار دهیم. انتهای دسته های نخ را با نخ رنگی دیگر روی پارچه می دوزیم.

برای آن که بتوانید انواع گل را به صورتی دلخواه گلدوزی کنید، باید وسایل مورد نیاز این کار را داشته باشید که برای تهیه لوازم گلدوزی می توانید به فروشگاه دوزی گل مراجعه کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.