X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

خودکار حرارتی چیست و چگونه پاک می شود؟

فهرست مقاله

در هر حرفه کاری، تعدادی ابزار جالب و کاربردی طراحی شده اند تا کارها سریع تر و آسان تر پیش بروند. یکی از ابزارهای پرکاربرد در حرفه خیاطی، خودکار حرارتی به شمار می رود. اگر شما هم در حرفه خیاطی و یا حرفه های مشابه آن فعالیت می کنید و تا به حال نام خودکار حرارتی را نشنیده اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا درباره خودکار حرارتی و نحوه کارکرد آن بیشتر آشنا شوید.

خودکار حرارتی چیست و چگونه پاک می شود؟

خودکار حرارتی چیست؟

خودکار حرارتی چیست و چگونه پاک می شود؟ خودکار حرارتی عموما توسط خیاطان و طراحان لباس مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما به وسیله خودکار حرارتی می توانید نقش، طرح، نشانه گذاری و سایر موارد را بر روی انواع پارچه انجام دهید. این خودکار برای افرادی که بر روی پارچه های متفاوت گلدوزی یا منجوق دوزی می کنند نیز مناسب است. کار با خودکار حرارتی بسیار ساده و آسان است و همچنین می تواند طراحی ها و دوخت های شما را منظم تر و زیباتر کند.

طرز استفاده از خودکار حرارتی

کار با این نوع خودکار بسیار آسان است و تنها کافی است که خودکار مورد نظر انتخاب شود و سپس بر روی سطح مورد نظر، طرح یا نقش خاص خود را بکشید و در نهایت پس از اتمام کار با استفاده از اتو و یا سشوار تمامی علامت های کشیده شده بر روی پارچه را پاک کنید.

خودکار حرارتی چگونه پاک می شود؟

همانطور که از نام این خودکار پیداست، تحت تاثیر حرارت به راحتی پاک می شود و هیچ آسیبی به لباس یا پارچه مورد نظر وارد نمی کند. نحوه عملکرد این خودکار به این صورت است که تمامی خطوط علامت گذاری شده با رسیدن به دمای 60 درجه از روی سطح لباس پاک خواهند شد.

انواع خودکار حرارتی چیست و چه کاربردهایی دارند؟

انواع مختلفی از خودکارهای حرارتی در بازار وجود دارد که نحوه عملکرد آن ها از یک دیگر متفاوت است. شما می توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود از انواع مختلف آن استفاده کنید. برای مثال جوهر خودکارهای Frixion ترکیب شده از دو نوع جوهر ژل و جوهر حرارتی به شمار می روند. خودکار حرارتی یکی از لوازم انتقال طرح روی پارچه است.

خاصیت جوهر ژله ای به این صورت که پس از طراحی و کشیدن نقش روی پارچه در اثر حرارت از بین می روند اما بلافاصله پس از سرد شدن، مجدد نمایان می شوند. برخی دیگر از انواع خودکارهای حرارتی عبارت اند از:

Madam Sew Heat Erasable Fabric Marking Gel Pens:

اگر با استفاده از این نوع خودکار پاک شونده نقش مورد نظرتان را بر روی پارچه یا لباس طراحی کرده اید، پاک کردن آن از روی پارچه بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است یک تکه آهن کوچک داشته باشید و پس از گرم کردن آهن، آن را بر روی طرح مورد نظر خود بکشید تا اثر خودکار به کلی ازبین برود.

نکات مثبت:

– یکی از بهترین برندهای تولید لوازم خیاطی است.

– در تولید این خودکار از بهترین متریال و جوهر استفاده شده است تا در نهایت هیچ اثری از آن بر روی لباس و پارچه باقی نماند.

– دارای گیره جانبی برای حمل آسان خودکار

– همراه با مغزی یدک اضافه در هر بسته

نکات منفی:

– مخزن جوهر این خودکار کوچک است و برای استفاده از آن در پروژه های حجیم و بزرگ به چندین خودکار نیاز خواهید داشت.

طرز استفاده از خودکار حرارتی

Janyun Heat Erasable Fabric Marking Pens:

این خودکار یکی از بهترین نوع خودکارهای حرارتی برای استفاده در انواع مهارت های خیاطی به شمار می رود. امکان استفاده از این خودکار بر روی عنوان پارچه ها وجود دارد.

نکات مثبت:

– برای پاک شدن رد خودکار دمای 60 درجه نیاز است.

– مخزن جوهر نسبتا بزرگتری نسبت به سایر رقبای خود دارد.

– دارای گیره جانبی برای حمل آسان است.

نکات منفی:

– امکان باقی ماندن رد خودکار پس از سرد شدن وجود دارد.

Zupayipa Fabric Marking Pens for Sewing:

این خودکار یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که در حوزه گلدوزی فعالیت می کنند و می خواهند که به طور کامل جزئیات طرح و نقش خود را از قبل روی پارچه پیاده کنند. پس از استفاده از این خودکار هیچ ردی بر روی پارچه یا لباس باقی نمی ماند و با رساندن پارچه به دمای 60 درجه می توان برای همیشه رد آن را پاک کرد.

نکات مثبت:

– دارای مغزی یدک در هر بسته.

– طراحی درپوش برای مغزی ها، به جهت جلوگیری از خشک شدن آن ها.

– دارای گیره جانبی برای حمل آسان.

نکات منفی:

گاهی اوقات رد جوهر پس از سرد شدن پارچه به صورت کامل از بین نمی رود.

Olgaa Heat Erasable Fabric Refills:

یکی از مجموعه های پرطرفدار و کاربردی برای خیاطان، مجموعه خودکار های حرارتی است. با داشتن این مجموعه خودکارها در صورت تمام شدن جوهر یک خودکار به سادگی می توانید آن را شارژ کنید.

نکات مثبت:

– دارا بودن حداقل 40 مغزی یدک در هر بسته.

– مغزی ها با رنگ های سیاه، قرمز، آبی و سفید.

– دارای گیره برای حمل آسان.

نکات منفی:

– در هنگام کار کردن در برخی از ساعات روز که سایه بیشتری وجود دارد، جوهر با تاخیر نمایان می شود.

– گاهی اوقات تعدادی از از مغزی های یدک در اثر استفاده نشدن خشک می شوند.

خودکار حرارتی چگونه پاک می شود؟

Wedfeir Heat Erasable Fabric Marking Pens for Sewing:

یکی از به صرفه ترین مجموعه خودکارهای حرارتی است. همچنین این مجموعه دارای خاصیت ضد اصطحکاک نیز هست و بر روی هر جنس و مدل پارچه ای قابل استفاده است.

نکات مثبت:

– علامت گذاری به وسیله آن بسیار راحت است.

– خطوط و علامت ها به راحتی با گرما ازبین می روند.

– دارای درپوش مخصوص به جهت جلوگیری از خشک شدن است.

– دارای خاصیت ضد اصطحکاک است و به راحتی می توان از آن برای علامت گذاری انواع پارچه استفاده کرد.

نکات منفی:

– برخی از مغزی های یدک متناسب با خودکار نیستند.

– امکان ظاهر شدن خطوط پس از شسته شدن لباس وجود دارد.

سخن پایانی

اگر به انجام کارهای دستی و پارچه ای علاقه داشته باشید قطعا می دانید که تولید کارهای دستی مانند گلدوزی، عروسک دوزی، خیاطی و سایر موارد به ظرافت و دقت بالایی نیار دارند. برای انتقال الگو از کاغذ الگو به پارچه در دوخت لباس، می تواند از انواع صابون ها یا گچ ها استفاده کرد، ولی در دوخت کارهای ظریف خطوط باید کاملا ظریف و البته پر رنگ باشند تا اشتباهی رخ ندهد. در نتیجه استفاده از گچ یا صابون در این هنگام اصلا توصیه نمی شود. در این مقاله با خودکار حرارتی، نحوه کار کرد آن و سایر موارد بیشتر آشنا شدیم. برای خرید این خودکار می توانید به سایت دوزی گل مراجعه و آن را خریداری کنید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.