X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش گل رز در گلدوزی

فهرست مقاله

آموزش گل رز در گلدوزی یکی از سرفصل هایی است که علاقمندان این هنر جذاب بسیار به دنبال آن هستند اما در نظر داشته باشید که برای دوختن گل رز در انواع مختلف باید نکاتی را رعایت کنید که دوزی گل در این مطلب برای دوخت انواع گل های رز، نکاتی را به صورت کامل برای شما بیان کرده است. همان طور که می دانید گل رز انواع مختلفی دارد که ما در آموزش گل رز در گلدوزی به یادگیری انواع آن با هم می پردازیم. تا انتهای متن با ما همراه باشید.

آموزش برگ گل رز

برای شروع آموزش گل رز در گلدوزی بهتر است در ابتدا طرح یک برگ را روی پارچه رسم کنید. به گونه ای که برگ یک خط تقارن میانش کشیده شده باشد. از نوک برگ، سوزن را از زیر پارچه بیرون می کشیم. یه کوک به اندازه یک چهارم طول خط تقارن برگ روی برگ کوک می زنیم. سپس سوزن را از زیر پارچه از روی خط که محیط برگ را مشخص می کند، به سمت بالا می کشیم. این کار را به صورت ردیفی در کنار دوخت های قبلی در دو سمت برگ به قدری ادامه می دهیم تا تمام قسمت های برگ رسم شده به طور کامل با دوخت ها پوشیده شود.

جهت مشاهده آموزش های بیشتر و یادگیری کامل گلدوزی کلاس آموزش گلدوزی با دست دوزی گل را نیز مشاهده کنید.

آموزش گل رز برجسته در گلدوزی

برای شروع گلدوزی گل رز برجسته تعدادی دایره های تودرتو از قطر زیاد تا کم به اندازه و تعداد دلخواه روی پارچه رسم می کنیم. در میان دایره وسطی که کوچکترین دایره است تعدادی کوک ساده روی دایره می زنیم تا زمانی که مساحت دایره کاملا پوشیده شود. سپس گلبرگ های بعدی را به روش گلبرگ کاست از تعداد کم، دورهایی که به سر سوزن می اندازند تا زیاد در مسیر بزرگ تر شدن دایره ها کوک می زنیم و پیش می رویم.

آموزش گل رز مینیاتوری در گلدوزی

آموزش گلدوزی گل رز مینیاتوری هم مانند گل رز برجسته به روش دوخت کاست شکل می گیرد. البته تعداد سر اندازه های سوزن در دوخت گل رز مینیاتوری از گل رز برجسته کمتر است که این تعداد باعث می شود گل رز حالت خوابیده تری به خود بگیرد. برای آموزش انواع گل در گلدوزی با ما همراه باشید.

آموزش انواع گل رز در گلدوزی

آموزش گل رز فرانسوی در گلدوزی

در هنگام دوختن این گل رز از گره های فرانسوی استفاده می شود. در ابتدا به صورت موازی دو گره فرانسوی  را روی پارچه باید دوخت؛ سپس سه گره از دور این دو گره مانند یک مثلت بر روی پارچه می دوزیم. برای دوخت گل رز فرانسوی باید بعد از بیرون آوردن سوزن از پارچه، نیمه نخ را در حدود 5 الی 8 دور، دور سوزن بپیچانیم. با دوختن مثلت هر کدام از گره ها که نقش گلبرگ را بازی می کنند، باید پشت به پشت هم دایره وار دوخته شوند تا دوخت گل رز تکمیل شود.

آموزش گل رز ساده در گلدوزی

یک دایره را از مرکز دایره به پنج قسمت تقسیم می کنیم. سپس رو شعاع قسمت های مشخص شده از روی محیط دایره به سمت مرکز دایره از روی پارچه کوک می زنیم. در این مرحله سوزن را از مرکز دایره از زیر پارچه به سمت بیرون خارج می کنیم. یکی از شعاع هایی را که کوک زده ایم به عنوان نقطه شروع انتخاب می کنیم. سپس به صورت ساعتگرد سوزن را از زیر کوک های شعاع دایره نه از زیر پارچه تنها از زیر نخ کوک رد می کنیم. این کار راه به قدری ادامه می دهیم تا مساحت دایره پر شود.

طریقه دوخت انواع گل رز به صورت کامل توضیح داده شد، برای یادگیری گلدوزی انواع گل های دیگر، دوزی گل همراه شما است و توضیحات کاملی را برای شما قرار داده است.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.