X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش دوخت زنجیره در گلدوزی

فهرست مقاله

دوخت زنجیره یک دوخت کاربردی و زیبا است که در انواع گلدوزی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دوخت بیشتر برای دوختن دو طرف یک پارچه یا حتی دوختن قسمت های مختلف کیف پول به کار می آید. برای آموزش دوخت زنجیره در گلدوزی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

دوخت زنجیره ای گلدوزی

دوخت زنجیره ای گلدوزی، دوختی برای زیباسازی طرح ها روی انواع پارچه و چرم است که برای انواع لوازم قابل دوخت با دست استفاده می شود. این روی طرح مانند زنجیر پیاده می شود و حلقه هایش مانند حلقه های زنجیر به هم متصل است. دوخت زنجیره ای به مهارت و تمرین مرتب نیاز دارد. دوخت زنجیره ای و کوتاه بلند حتی برای پوشاندن پارگی های مختلف در سطوح پارچه ها کارایی دارند.

آموزش دوخت زنجیره ای روی پارچه

در قدم اول از آموزش دوخت زنجیره در گلدوزی، پارچه را داخل کارگاه انداخته و خطی صاف روی پارچه بکشید. سوزن را از زیر پارچه وارد کنید و تا آخر بکشید، دوباره سوزن از همان نقطه به پارچه فرو کنید. نخ را قدری بکشید تا حلقه ایجاد شود. از داخل حلقه سوزن را با فاصله کمی از نقطه اول وارد پارچه کنید. با کشیدن نخ تا جایی که دوخت حالت بگیرد اولین حلقه ایجاد می شود. برای ایجاد حلقه های بعدی از همان روش حلقه اول به طور متوالی پیش بروید. برای نگهداشتن حلقه هم می توانید از انگشت دست خود کمک بگیرید. سعی کنید حلقه هایی که ایجاد می کنید هم اندازه باشند. در انتهای کار برای بستن دوخت پس از ایجاد آخرین حلقه سوزن را از پشت حلقه به زیر پارچه فرو کنید، انتهای نخ را گره زده و اضافه نخ را ببرید.

بنابراین در ابتدا طرح مورد نظر را روی پارچه می کشیم. پارچه را صاف و بدون چین و چروک داخل کارگاه قرار می دهیم. برای نخ کردن سوزن از نخ شش رشته ای استفاده می کنیم که در هر طرف سوزن سه رشته نخ قرار بگیرد. برای شروع یک کوک ساده روی طرح می زنیم. برای ادامه دوخت کوک بعدی را از وسط کوک اول پیاده می کنیم. باید به اندازه طول تمام بخیه ها توجه داشته باشیم. دوخت زنجیره ای شباهت زیادی به دوخت برگشتی دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش انواع دوخت گلدوزی با دست

آموزش دوخت کوتاه بلند در گلدوزی

آموزش دوخت کوتاه بلند در گلدوزی

برای انجام دوخت کوتاه بلند بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

  • ابتدا یک خط روی پارچه می کشیم. در ابتدای خط به موازاتش در فاصله ای معین سوزن را از زیر پارچه بیرون می کشیم. سپس سوزن را روی خط به گونه ای که کوکی قائم بر خط ایجاد کند در پارچه فرو می کنیم.
  • برای زدن کوک بعدی با توجه به اندازه مورد نظر خود باید کوک بعدی را بلندتر یا کوتاه تر از کوک اول در نظر بگیرید. سپس سوزن را که در زیر پارچه قرار دارد از نقطه مورد نظر بیرون بکشید.
  • مطابق کوک اول سوزن را روی خط در پارچه فرو کنید. با ادامه دادن این روش دوخت کوتاه بلند روی پارچه شکل می گیرد. به خاطر داشته باشید که تمام کوک ها باید یکی در میان کوتاه و بلند باشند.

طبق آموزش هایی که در ابتدای مسئله ارائه دادیم دوخت زنجیره ای مانند دوخت برگشتی است که برای انواع طرح ها روی تمام پارچه ها قابل اجراست. همچنین از دوخت زنجیره ای برای دوختن صندل، کیف پول و ملزومات چرمی استفاده می شود. برای انجام بهتر دوخت زنجیره ای بهتر است پارچه و چرم مد نظر را در کارگاه قرار داده و از ثابت و محکم ماندنش در کارگاه اطمینان خاطر پیدا کنیم. استفاده از نخ مناسب و شش رشته هم در زیبایی کار تاثیر بسزایی دارد. دوزی گل تمام وسایل مورد نیاز گلدوزی را با بهترین قیمت در وب سایت قرار داده است و نگرانی شما را بابت تهیه وسایل با کیفیت گلدوزی رفع کرده است. همچنین آموزش گلدوزی جامع و کامل را نیز به صورت آنلاین قرار داده است تا علاقه مند به این حوزه بتوانند با دوخت انواع طرح ها در گلدوزی آشنا شوند.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.