X
سبد خرید
0
جمع کل
تکمیل سفارش
{ ارسال سفارشات روزهای یکشنبه و سه شنبه }
بستن

آموزش گلدوزی اعداد و حروف

فهرست مقاله

گلدوزی یکی از هنرهای محبوب بوده که در بین بانوان سرزمین ما نیز بسیار رایج و پرکاربرد است. این هنر دستی جذاب و خلاقانه با استفاده از سوزن و نخ انجام می شود و در نهایت از کار شما یه طرح و تابلوی زیبا به دست می آید. یکی از محبوب ترین نوع گلدوزی، آموزش گلدوزی اعداد است. شما با استفاده از این نمونه گلدوزی می توانید انواع طرح ها را بر روی پارچه، لباس و… انجام دهید.

آموزش گلدوزی اعداد و حروف

این هنر دستی نمونه های مختلفی دارد که می توانید آن را با استفاده از نخ و سوزن بر روی انواع پارچه ها انجام دهید. از جمله آموزش هایی که می توانید دنبال کنید، شامل گزینه های زیر می شوند:

  • آموزش گلدوزی اعداد انگلیسی
  • آموزش گلدوزی اعداد فارسی
  • آموزش گلدوزی اسم
  • آموزش گلدوزی حروف انگلیسی
  • آموزش گلدوزی حروف فارسی

وسایل گلدوزی اعداد و حروف

گلدوزی اعداد و حروف بسیار راحت است و دشواری بسیاری ندارد. شما با استفاده از نمونه هنر دستی می توانید تقویم های بسیار زیبایی خلق کنید و همچنین بر روی لباس ها اسم و حروف بدوزید. در وهله اول باید با ابزاری که برای انجام این دوخت نیاز است، آشنا شوید؛ از جمله:

  1. سوزن
  2. نخ
  3. کارگاه
  4. پارچه
  5. خودکار حرارتی

تمامی وسایل مورد نیاز را می توانید از سایت دوزی گل با قیمتی مناسب خریداری کنید.

مراحل دوخت گلدوزی حروف و اعداد

آموزش گلدوزی اعداد – مراحل دوخت گلدوزی حروف و اعداد

در ابتدا باید پارچه موردنظر را با استفاده از کارگاه محکم کنید تا بتوانید به راحتی و به صورت ثابت در دست نگه دارید. در مرحله بعدی باید اعداد دلخواه خود را با خودکار حرارتی و یا مداد حرارتی بر روی پارچه بکشید. در این مرحله باید نخ را از ابتدای طرح، روی خط افقی بیرون بیاوریم. توجه داشته باشید که گره سوزن باید زیر پارچه باشد.

یک کوک کامل روی خط افقی می زنیم. به همین ترتیب باید چند کوک دیگر کنار هم انجام دهیم. نکته حائز اهمیت این است توجه کنید که دوخت ها باید همگی یکدست و یکنواخت باشد.

اگر نخ شما بسیار ضخیم است، زدن سه کوک کافی است؛ اما اگر عمامه ای است باید چهار کوک بزنید. سپس بعد از کوک هایی که دادید، یک فاصله ایجاد کرده و دوباره کوک ها را تکرار کنید. همین الگوی داده شده را تکرار و حتما رعایت کنید که فاصله ها یکدست باشند.

سپس نخ دوم که کمی رنگش متضاد است را از میان کوک اول بیرون می آوریم. در اینجا حواستان باشد که از لا به لای نخ ها بیرون نیاید. یه کوک خلاف جهت بقیه کوک ها به طرف دیگر چهار کوک میزنیم. برای اینکه کوک‌های رنگ انتخاب شده یکم جمع شود، باید نخ دوم رو بیشتر بکشید و هنگام ورود و خروج، نخ را از زیر کوک‌های رنگ انتخاب شده، بیرون بیاورید و داخل ببرید. کوک ها را به همین ترتیب در گلدوزی ادامه دهید و دوخت اعداد را تکمیل کنید.

با یادگیری گلدوزی اعداد و حروف می توانید طرح های مختلفی را ایجاد نمایید؛ همچنین در سایت دوزی گل می توانید با شرکت در دوره آنلاین آموزش گلدوزی، انواع دوخت های گلدوزی را فرا بگیرید.

برای ارسال دیدگاه اول باید ثبت نام یا ورود انجام دهید.